Szombathelyi Erdészeti Zrt. Az állami erdők nyitva állnak a természetszeretők előtt
Hírek

2017. június 29. 7:57

Balaton-felvidéki barangolás

Szerző: Schendlné Farkas Zsuzsanna, Fotó: Markó András
A Szombathelyi Erdészeti Zrt. és az OEE Szombathelyi Helyi Csoportja tapasztalatcserén vett részt - a Bakonyerdő Zrt. és az OEE Pápai Helyi Csoportjának meghívására - a Keszthelyi Erdészet területén 2017. június 14-én. A bakonyi erdészek most viszonozták a Pápai Helyi Csoport két évvel ezelőtti őrségi látogatását.

Rövid utazás után érkeztünk meg, a szinte szomszédban lévő Bakonyerdő Zrt. Keszthelyi Erdészetének Sarvalyi pihenőjéhez, ahol a házigazdák már vártak minket azon a verőfényes szerdai reggelen.

Szakács István, az erdészet igazgatója röviden bemutatta a területi adottságokat, a helyi jelentőségű kulturális és természeti értékeket és ismertette velünk az aznapi programot, mely nagyon érdekesnek ígérkezett. A Vas megyei erdészek részéről Bakó Csaba a Helyi Csoport elnöke üdvözölte a vendéglátókat.

A délelőtt során tölgyes, illetve bükkös felújításokat tekintettünk meg terepen, úgymint a Sümeg 12 D bükkös állományt -, mely fokozatos felújító bontóvágással került felújításra nagy sikerrel -, vagy a Zalaszántó 52 F tölgyes természetes felújítást, amelyben szintén szép természetes újulatot láttunk.
Kis pihenés és egy szendvicsebéd után történelmi és kulturális programként a XIII. században épült Rezi-vár jelenleg fellelhető romjait látogattuk meg, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Balatontól Sümegig.

Még színesebbé téve a napot közjóléti létesítmények megtekintése következett. Kicsiknek és nagyoknak egyaránt hasznos kikapcsolódást kínál a gyenesdiási Természet Háza, mely 2014-ben nyitotta meg kapuit az érdeklődők előtt. A látogatóközpontban a Keszthelyi-hegység élővilágát, természeti értékeit megismerni vágyók az interaktív látványelemekkel, fotóillusztrációkkal, akusztikus és vizuális effektekkel színesített kiállítás bejárása során bepillantást nyerhetnek a hegység lakóinak világába. A szomszédos Festetics Imre Állatpark kicsit korábban, már 2012 tavaszán nyílt meg, ahol pedig különféle vadon élő, illetve ősi magyar háztáji állatokkal is találkozhattunk.

A délután során két kilátót is megtekintettünk, elsőként a balatongyöröki Batsányi kilátót, ahonnan felejthetetlen panoráma tárult elénk a Balatonra. A kulturális programunk zárásaként átbuszoztunk Szigligetre, ahol megmásztuk az Óvár lépcsőit, s kicsit más nézőpontból ismét rátekintettünk a gyönyörű tájra.

A mozgalmas nap után Nemesvitán a Csali Szőlőbirtokon érdekes borkóstolón és egy finom vacsorán vettünk részt Csali János borosgazda vezetésével. A tapasztalatcsere méltó zárásaként még megnézhettük a „krokodilhegyre" vetülő naplemente fényeit, mely igazán szép búcsúja volt a napunknak.

Köszönjük a házigazdáknak ezt a nem mindennapi programsorozatot és várjuk vissza a bakonyi erdészeket Vas megyébe!

Országos Erdészeti Egyesület Hazai Erdész Filmtár Hazai Vadász Filmtár Erdei szállás A Mi Erdőnk Erdő-Mező Online Magyar Természetjáró Szövetség